حفظ روحیه‌ی مثبت خود با 8 راهکار

 

حتما خیلی درباره اهمیت روحیه مثبت و مثبت اندیشی شنیده اید. در این دوران حفظ روحیه مثبت اصلا کار آسانی نیست. تلویزیون خود را روشن می کنید و اولین چیزی که می بینید، یک مورد منفی است. وارد دفتر کار می شوید و مشاهده می کنید که همکاران منفی باف شما در حال غر زدن و شکایت کردن از وضعیت کار و نحوه ی مدیریت رهبران کاری هستند. مسائلی از این دست بیشمارند که مجبور می شوید که هر روز با آنها دست و پنجه نرم کنید.

مساله این است که نکات منفی، تمامی محیط اطراف ما را فرا گرفته اند، فرقی نمی کند که به کجا نگاه کنید، در هر صورت به یک شرایط منفی یا یک فرد منفی باف بر می خورید. با تمام این اوصاف، شما هنوز هم می توانید از ورود تعاملات منفی به درون خود جلوگیری کنید.

مثبت بودن هر روزه، یک کار درونی است که به تلاش شخصی نیاز دارد، حتی در شرایطی که از روحیه خوبی برخوردار نباشید. لازم به ذکر است که مثبت بودن، رسیدن به موفقیت و یا اهداف شما را تضمین نمی کند اما در مقایسه با تاثیری که روحیه منفی بر آنها  خواهد داشت تفاوت داشته و بسیار قدرتمند تر است.

راهکارهایی که در ادامه می خوانید، توسط جان گوردون، نویسنده کتاب پر فروش (اتوبوس انرژی) ارائه شده که به شما کمک می کند در هر شرایطی که هستید، روحیه و طرز تفکر مثبت خود را حفظ کنید.

1. انتخاب کنید

سراسر زندگی از انتخاب های گوناگون انباشته است. برای اینکه به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، مثبت باقی بمانید و بالاترین سطح توانایی های خود را بیرون بکشید. همه چیز از یک انتخاب درست و مستقل شروع می شود. جان معتقد است: “شما می توانید به حرف های افراد بدبین و شکاک گوش کنید و باور کنید که موفقیت، دست نیافتنی است و یا اینکه می توانید اعتماد کنید و باور داشته باشید که با ایمان و خوش بینی، همه چیز امکان پذیر است.”

2. خودتان را قهرمان بخوانید

کلماتی که در صحبت کردن با خودتان استفاده می کنید، قدرت شگفت انگیزی دارند. جان گوردون در این باره می گوید: “به جای اینکه به خودتان گوش کنید، با خودتان حرف بزنید. به جای اینکه به غر ها، شکایت ها، ترس ها و تردیدهایتان گوش کنید، با خودتان حرف بزنید و با لغاتی که از اعتماد و تشویق برای ادامه ی مسیر انباشته شده، ذهن خود را تغذیه کنید.”

3. اجازه ندهید انرژیتان را تخلیه کنند

همه چیز به همکاری و مشارکت بستگی دارد. این یک لازمه ی حقیقی است که باعث می شود افرادی که انرژی دیگران را از بین می برند را تحمل نکنید. جان در این باره می گوید: “یک علامت بگذارید و در آن بنویسید افرادی که انرژی را می مکند، اجازه ی ورود ندارند.” گاندی می گوید: “اجازه نمی دهم که دیگران با پاهای کثیف وارد ذهن من شوند.”

4. از رویاهایتان دست نکشید

هیچ چیز به اندازه زندگی کردن رویای خود، باعث حفظ روحیه و انرژی مثبت نمی شود. به گفته ی جان گوردون: “دلیل کارهایی که انجام می دهید را به یاد داشته باشید. انرژی به خاطر کارهایی که انجام می دهیم از بین نمی رود؛ خستگی ما به این خاطر است که دلیل کارهایی که انجام می دهیم را فراموش می کنیم.”

5. شکست آنگونه نیست که فکر می کنید

باید تعریف درستی از شکست را در ذهن خود ایجاد کنید؛ شکست در واقع راهی به سوی یادیگری بیشتر و استفاده موثر از تجربیات آن است. به اعتقاد جان گوردون، دفعه ی بعدی که به شکست نزدیک می شوید، به یاد داشته باشید که در حقیقت شکست نخورده اید، بلکه در حال تبدیل شدن هستید. شما شکست نمی خورید، در واقع در حال رشد هستید.”

6. تا می توانید بخندید

این راهکار حقیقتا ساده است؛ با این وجود بسیاری از افراد فراموش می کنند که باید بیشتر بخندند و لبخند بزنند. همانطور که جان می گوید: “بیشتر بخندید و لبخند بزنید؛ اینها در واقع داروهای ضد افسردگی طبیعی هستند.”

7. مراقب درونتان باشید

به یاد داشته باشید که علیرغم اتفاقات بد و شرایط منفی پیرامون، نباید اجازه دهید که آسیبی به میزان خوشبختی و روحیه ی مثبت شما وارد کنند. جان گوردون معتقد است: “به یاد داشته باشید که رویدادها و شرایطی بیرونی، هیچ قدرتی روی شما ندارند. شما جهان بیرونی خود را از درون می سازید.”

8. صبور باشید

حجم زیادی از انرژی های منفی که افراد را به عقب می کشد، به عدم صبر کافی مربوط می شود. رسیدن به عظمت، به حجم زیادی از زمانی نیاز دارد که پشت درهای بسته به کار و فعالیت مشغول می شوید. گوردون در این باره گفته است: “موفقیت یک شبه وجود خارجی ندارد. تحقق هرچیزی که حقیقتا با ارزش باشد، به زمان نیاز دارد.”

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست